Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A gömb és a vele való foglalkozás

2008.01.13

 

- Az osztályban kutatáshoz kedvező feltételeket, jó hangulatot teremt
- közelebb viszi a gyerekekhez a való világot, mert annak leírásához jobb modellt jelent
- fejleszti a térlátást, a képzelőerőt, kreativitást
- segíti a modellalkotást, analógiák kialakítását
- segíti a kritikus gondolkodás kialakítását
- megjelenik az “AHA!” -élmény, sikerélményhez juttat, megadja a felfedezés örömét
- vitákat provokál
- a gyerekek számára könnyebben elképze
lhető, kézzel fogható
- a kezdetektől kis lépésekkel lehet eljutni a “nagy tudományos” tételek kimondásához
- a síkgeometria is könnyebben érthetővé válik
- a Bolyai geometriával, az Euklideszi geometriával összehasonlítási alap, jó segédeszköz
- a pozitív
értelemben vett másként gondolkodás elfogadását, a másik véleményének figyelembe vételét segíti
Szerintem segíti a különböző tudományágak közötti kapcsolatot :
- így főleg a földrajzzal, azon belül a csillágászati anyag tárgyalásánál is
- a fizika, kémia
,
mint az atomok lehetséges modellje,
- képzőművészeti nevelés : színes geometriai ábrák készíthetők rá, ami fejleszti az esztétikai érzéket,
- matematika órán segíti a logikus gondolkodás fejlődését, a síkidomok szimmetriája is tanítható lenne a gömbön
-
k
örnyezetvédelmi nevelés : óvjuk a bennünket körülvevő világot, hiszen mi is egy ehhez hasonló gömbön élünk.