Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Véleményem az e-learning Összehasonlító geometria tanfolyamról:

2008.01.13

Visszatekintve a kurzusra, hasznosnak vagy haszontalannak ítéli? Kérem, indokolja v

álaszát!
Természetesen nagyon hasznos volt ez a kurzus, sok mindenre rádöbbentett. Pl. arra, hogy milyen fontos a pontos definíció. Az összehasonlítás segítségével jobban meg lehet érteni az euklideszi geometriát is. Rettentően izgalmas volt mindegyik té
ma, főleg az elején élveztem, mikor még több időm és energiám is volt, meg könnyebbek is voltak a feladatok. Biztos, hogy hatott rám minden téren az, hogy megismerhettem jobban a gömbi geometriát. A számítógéppel is sok mindent megtanultam, pl. azt, hogyan lehet képet gépbe vinni, elküldeni.

A feldolgozott témákat érthetőnek és – fejlődése, jövője szempontjából – szükségesnek tartja-e?

A témákkal nem volt baj, csak a felfogásommal. A polár-, kiegészítő-háromszögek és a négyszögek voltak a nehezebbek szám
omra és az utolsó téma. A fejlődésem szempontjából minden hasznos, amivel foglalkoztunk, remélem, szakkörön vagy matek táborban a gyerekeknek is meg tudjuk vizsgálni ezeket a témákat.

Mi volt az Ön számára a legnehezebb az e-learning rendszerű tanfolyamba
n?

Az elején még mindenki jobban bekapcsolódott a fórumokba, aztán ahogy nehezedtek a feladatok és mindenki elfoglaltabbá vált, egyre kevesebben kapcsolódtak be. Utólag én is sajnálom, hogy nem tudtam erre többet szánni, jó lett volna még jobban kialakíta
ni ezt a műhelymunkát. Legalább a HF-kat utólag megbeszélni, hogy kinek mi volt jó, mi nem, az tanulságos lett volna. Érdekes módon az emberben benne van a versenyszellem, és az, hogy megpróbál mindent önerőből összeszedni. Kingával mi is egymás mellett ülünk a tantestben, mégis csak a lecke elküldése után kérdeztünk rá, a másik hogy csinálta.
Rettenetesen bosszantott, szerintem nemcsak engem, hogy viszonylag sok időt vett el az anyagok összegyűjtése, tehát, hogy annyiszor kellett kattintgatni, és néha csa
k egy –két mondat volt ott. Egyrészt megértettem, hogy ennek célja az, hogy előbb gondolkozzunk, de akkor is...
Az első hetekben néha kétségbeestem, hogy törlődött az állomány, nem tudtam, ez mit jelent, azt sem tudtam soha a javítás megérkeztéig, hogy meg
kapta-e Tanár úr a leckét.

Mi volt az Ön számára a leginkább előnyös, a tanulást leginkább segítő az e-learning rendszerű tanfolyamban?

A visszajelzés szavakban, hogy mi volt jó, mi nem. Megpróbáltam a találós kérdésekre is válaszolni több-kevesebb sike
rrel. Az is nagyon jó volt, hogy volt egy első alkalom, amikor sok mindenről szó volt, megismerhettük a diáktársak egy részét, és ebből a foglalkozásból utólag is sok minden beugrott, pedig akkor úgy éreztem, ezt jó lett volna még délután is folytatni. A sok kép, összefoglaló táblázat nagyon sokat segített.

Mi volt az Ön számára a legkellemesebb, leginkább kielégítő az e-learning rendszerű tanfolyamban?
A geometria szigorlat után azt gondoltam, soha többet nem veszek kezembe komoly geometria könyvet. Mégi
s megtettem. Rengeteg sikerélményben volt részem, olyan felfedezéseket tettem, amikről nem is álmodtam főiskolás koromban, hogy erre kis segítséggel képes lehetek . Ezért nem tudok eléggé hálás lenni !
Ez összefügg Tanár úr csodálatos lényével, személyiség
ével. Kiválóan magyaráz, kelti fel a figyelmet, érdeklődést. Ha nehezebben boldogultam egy feladattal, akkor is próbálgattam még, csak az Ő kedvéért. Szavakkal nehéz leírni, a szerénysége, alázata , tisztelete mások véleménye, a tudomány, a természet iránt, a humánum, a jóság, az állandó biztatás. Ami benne megvan, azok miatt én elneveztem Gömbmanócskának, röviden Manócskának, és ez mély tiszteletem és szeretetem jele. Példaképemmé vált.


A tanulás/tanítás melyik formáját részesíti előnyben az alábbiakból:

- beszélgetések az osztályteremben (hagyományos oktatásmód),
- tanulás az Internet segítségével, kapcsolatteremtés a tanárral email útján,
- kevert módszer: online tanfolyam, és alkalmanként személyes találkozás a tanárral?

Kérem, indokolja választását!

kevert módszer: online tanfolyam, és alkalmanként személyes találkozás a tanárral. Az online tanfolyam nagyon jó akkor, ha nincsenek vitatott kérdések , nagy bizonytalanságok az emberben . Személyes találkozás esetén ezek tisztázhatók.

Milyen változtatásokat javasol a jelen kurzus újratervezésénél és újraindításánál?

Szerintem így is nagyon szuper volt. Esetleg nem lehetne meghosszabbítani egy félévvel ? És akkor lehetne olyan dolgokkal foglalkozni, hogy milyen számítási, szerkesztési feladatokat lehetne még megoldani a gyerekekkel. Hogy lehetne beiktatni a tanításba napi- heti szinten? Legnagyobb szívfájdalmamra még mindig nem tudom, a rozetta-szerkesztés a gömbön hogyan lenne módosítható. Szeretném, ha ezt Tanár úr elárulná.

További megjegyzések: Nagyon sajnálom, hogy véget ért a tanfolyam. Kellemes meglepetés, hogy nem kell külön záródolgozatot írni. Tovább folytatom majd a gömbi geometria
tanulmányozását, bár biztos, hogy nem belőlem híres tudós, ha már eddig nem lett. Hálásan köszönök minden élményt, amit a gömbi geometria tanulmányozása közben szerezhettem, köszönöm szépen a bátorító szavakat. És azt is, hogy elmondhattam a véleményem.